Tuesday 28 February 2012

Tuntut Ilmu Kerana Allah..

My Little, Momo.. Hari ini, saya telah ke kelas Undang- undang Perniagaan pada jam 8-11 pagi..
And, continue dengan kelas pendidikan dan masyarakat, pada jam 2 pth- 4 ptg.. So, pada jam ini, 4.48 ptg, saya telah pun selamat sampai di Kolej Rahim Kajai UKM..

Well, bagi saya kan, Momo, saya rasa sangat gembira masuk ke kelas hari ini. Hati saya lapang sangat. Mungkin sebab saya tidak rasa belajar itu satu bebanan.. dan mungkin juga saya telah betulkan niat saya pagi tadi, MENUNTUT ILMU KERANA ALLAH SWT.. Belajar itu satu ibadat.. Oleh sebab itu, Allah telah lapangkan dada dan minda saya untuk menuntut ilmu. Alhamdulillah..




Alhamdulillah.. Saya telah selamat pergi dan balik daripada menuntut ilmu..

Orang Melayu kata Jauh Perjalanan, Luas Pemandangan.. maknanya, semakin jauh kita berjalan, semakin banyak ilmu yang akan kita perolehi... 

Orang puteh kata, "Don't give someone a fish, but teach someone to fish"- maknanya berilah ilmu pengetahuan kepada seseorang, sebab nanti ilmu tu boleh digunakan seumur hidupnya..

Orang Cina cakap.. *...........................................* saya xtaw la pepatah orang Cina..

Orang India cakap... hurm.... *................................................* saya pun xtaw juga....

However, sejak dari zaman Nabi Adam A.S hinggalah ke hari ini, menuntut ilmu itu penting. Tengoklah ahli falsafah yang terkenal pada zaman dahulu... Macam Plato, Ibn Khaldun, Leonardo Davinci dll.. Falsafah mereka masih lagi digunakan sehingga ke hari ini... Betapa hebatnya ilmu mereka.. Ilmu Allah SWT..

So, Ikhlaslah dalam menuntut ilmu, perbetulkan niat kita, Insyallah, kita akan berjaya...

Until next time,
TQ,
~ May be peace upon you ~

1 comment:

  1. Saya nak cuba try komen blog saya sendiri..
    sengal x??
    hahaha

    ReplyDelete