Tuesday 10 September 2013

SOMETHING THAT NOT WORTHY TO CRY ON...

Waa... tengok tajuk entri kali ni cam pelik je an.. hik hik.. maklumla, aku baru putus chenta.. puiihh!!!
Oh ya, Assalamualaikum... tengok, excited punye nk tulis sampai x bagi greetings pun.. pe hal?? 

So, tajuk kali ini berkenaan SOMETHING THAT NOT WORTHY TO CRY ON... ini berkisarkan keadaan aku selepas putus chenta... 

My friends keep asking me if i am okay or not... why are you guys keep asking the same questions?? I am totally okay... bila orang dah xnak, kenapa perlu meratapi pemergian dia, well, he is not dying,, he left me without any words and reasons.. he just keep himself quiet!! So, he is totally fine... So, nape perlu ak ratapi dia, meaningless!!!

At first, memang macam sakit hati, sakit rindu and yang sewaktu dengannya.. that happen when he started not replying any messages from me. But, I am truly understand that he ignore me which means he actually want to end this relationship. So, aku dah decide, we break up!! He left me. When decision was made, there was no turning back anymore. Aku dah nekad and aku boleh terima the reality.

Penerimaan aku dan ketersediaan aku dalam menghadapi realiti ini mungkin one of the reason aku xmenangis and tak sedih, but a little bit disappointing. Ye la, I used to tell him that, if he already boring with me, and think that I am not good enough for him, please do tell me. Aku bukan nak marah pun. Aku cuma mahu something yang solid untuk menentukan status aku. 

You know what, menangis kerana ditinggalkan pasangan itu adalah sesuatu yang sia- sia. Wasting tears. Cry for someone that promise you everything and then suddenly, left you. Dulu, masa nak, pujuk rayu bagai, dah dapat, tinggal camtu jek.. no words, no reasons. Takut  nak berdepan dengan girls.. well, PENGECUT!!! If you xnak, just say it, hadapi the girl that once you loved. Tadah telinga you sikit, dulu, sape suruh ngorat an?? 

Dulu, aku pernah nangis sebab lelaki.. after that, my friend told me.. 

"Qeela, apa ko dapat dengan nanges camni, ko igt dia nak kat ko balik ke?"

After that, I promised to myself, no more tears for a man. No more.. it is useless and meaningless.. and I live happily.. and you know what, he was trying to tackle me back!! ohh.. please... ko tinggal aku, and ko nak balik.. blah la ko!!!! Ok.. ini citer masa zaman sekolah.. 

I wish, that guy who left me tengok kehidupan aku.. dia ingat aku akan bersedih ke..?? memang xla kan.. da ko xnak, aku xleh paksa ko.. but, thanks sebab pernah masuk dalam hidup aku, you give me something to learn.. learn that you are SUCKS!!!! and, I learn to be more careful, and do not trust men so easily. Dan, saya tahu sakit hati ditinggalkan...

To, Mr. Arul who loved me before a.k.a my ex during 2008, we used to be a couple, saya ucapkan:

"Mesti sakit sangat masa saya tinggalkan awak dulu. I left you without reasons and words. Awak mesti wondering kenapa saya buat awak macam tu. Well, saya dah dapat balik karma saya. I am truly sorry... Semoga awak hidup bahagia :)"

Untuk bercinta, kita perlu hadapi risiko ditinggalkan, kesakitan, penderitaan.. sebagaimana kita mendapat kebahagiaan, kegembiraan, dan kasih sayang.. sebanyak itulah kita perlu bersedia untuk menghadapi risiko. Bila kita bersedia, kita pasti mampu menghadapinya. 

So, until next time,
TQ,
~ May be peace upon you ~


No comments:

Post a Comment