Sunday 31 March 2019

DIA

Assalamualaikum..

Ni post pertama untuk tahun 2019.

Dah lama sis xupdate blog ni, since Aug 2018 lagi kan.. wow, almost 7 months la jugak kan.

Bukan apa, xde topik yang nk dikongsikan di sini.

Well, sis rasa sis dah jumpa orang yang tepat untuk sis. Guess what? Sis kenal dia since Aug la.. tu pasal x update blog. Masa sis banyak dihabeskan bermesej2 dengan dia.

Hurm, well, of course sis xkawen lagi dengan dia, but, we will. We will get married as soon as possible. He can't wait to be my husband and I also can't wait to be his wife.

Cakap pasal dia kan.. Hurm, betol la.. Orang cakap jodoh kita ni bukan orang yang kita suka.

Bukan sis xsuka dia.. sis suka sangat dengan dia ni. Tapi, ade beberapa ciri (secara material dan fizikal) tidak menepati citarasa sis. Hurm.., tapi he has such a big heart, that melts me away...

Dia gemuk (Gemuk la jugak). Tak hensem sangat. Tidak punya apa-apa, melainkan sebiji motor. Yatim piatu. Have step sister and brothers. Ada bapa tiri dan bapa tiri dia kawen lain after kemtian ibu dia. Dan beberapa lagi. Low education. Keje tukang masak. So, not glemer kan..

At first, all those thing sangat bother me. Sis cuba tolak die. Sis cuba menafikan perasaan sis pada dia. Sis fikirkan semua ketidaksempurnaan die tu, sis cari satu alasan kukuh untuk tolak die, utk tawarkan hati sis pada die.

Dan, ternyata sis tak berjaya. Sis tak mampu untuk membenci dia. Sis amat terpikat dengan personaliti dia, hati dia, pemikiran dia.

Benarlah, Allah swt tak akan memberikan kita seseorang yang sempurna untuk kita. Hadirnya dia dengan serba kekurangan tetapi kaya dengan hati yang ikhlas.

Dia tidak sempurna dari segi material, tetapi bagi sis dia sempurna dari segi personaliti. Pelik tapi benar. Setiap personaliti yang sis impikan dalam seorang lelaki, ada pada dia.

Dengan serba kekurangan, dia berusaha untuk adik-adik dia. Cuba memenuhi keperluan adik2 dengan susah payah. Memahami sis. Bertanggungjawab. Baik. Selalu mengalah.

Dan, yang paling sis suka pasal dia, he is a family-man type. Sis borak dengan adik dia. Dan sis dapat lihat dia dalam diri adik dia. Terasa kasih sayang dia kpd adik2. Mcm, My brother is my hero.

Dan, sis rasa bersyukur sangat dapat mengenali dia. Dan, Ya, sis sangat menyayangi lelaki ini.

Dan, selalunye sis tengok dalam cite je,

"SAYA TAK DAPAT HIDUP TANPA AWAK"
"HIDUP SAYA TAK BERMAKNA TANPA AWAK"
"SAYA TAK DAPAT BAYANGKAN HIDUP DENGAN ORANG LAIN SELAIN AWK"
"HIDUP SAYA KOSONG TANPA AWAK"

Ya, itulah yang sis rasai sekarang. Bunyi cam gedik kan? Cam la sis xde parents, adik beradik, kawan-kawan, sampai rasa camtu kan?

Ya, mereka semua ade. Tapi, berbeza dengan pasangan kita.

Sis harap, hubungan ni kekal sampai bila-bila. Dan, harapnya sis kuat dalam menempuhi dugaan mendatang. Dugaan rumah tangga, InshaAllah.

Apa yang sis taw, sis sangat ready untuk menjadi isteri kepada lelaki ini dan ibu kepada anak-anak kami. InshaAllah. Semoga sis kuat. Dan sis tahu dia juga akan kuat untuk sis.

Sekian.

Terima kasih.

I LOVE U, LOVE

No comments:

Post a Comment