Tuesday 20 November 2012

21 NOVEMBER 2012

Skang ni aku mengira detik waktu besday ak.. sedar xsedar da nk dekat 22 tahun da ak idup. Syukur alhamdulillah kerana masih lg diberi pluang untuk ak beribadah atas muka bumi ini.. cewaahh.. bunyi islamik je an... pe salahnye menginsafi diri...

Umo aku da semakin tua, tapi pangai hampeh cam bebudak.. otak xmatang langsung.. camni ke nk jadi role model pada adik2? ish ish ish... aku pun xtaw.. lantak la nk ckp pe.. wel.. pengalaman akan mematangkan kite.. so.. do i care ke law ade y ckp ak xmatang walaupun itilah realiti sebenarnya? hahahaha..

So, dikisahkan la kan, aku ni ditakdirkan dilahirkan pada 21/11/ 1990. Siapa yang lahirkan aku? Opkos la mama tersayang yang lahirkan. Punye la mama sakit kan nak lahirkan ak kan.. teran punye teran. xkuar2.. die da susah ati da pasal ak ni xkuar ag.. mama, relax la, ila xsedia ag nak kuar.. aku bisik kat mama masa tu. Tapi, mama da sakit.. selagi aku xkuar, selagi tu la die dok sakit kan.. abah aku kat luar xyah cakap la.. mesti memercik peluh jantan die pasal tggu aku dan mama aku. Duduk xkene, berdiri xkene.. ala, abah....relaks la.. ila syok sgt duduk dalam tu pasal xde exam UPSR, PMR, SPM dan STPM.. pastu, xyah susah2 nk belajar dalam UKM.. kene wat tesis bagai la.. pastu yang paling best dok dalam tu bila dapat makan free je... mama makan, ila pun makan.. hehehehe... 

Tapi, mama sangatlah sakit.. may be macam nak tercabut urat perot mama.. macam nak ilang nyawa mama meneran aku kuar. Basah badan mama dek peluh. Law bilik tu ade aircond pun, mama mungkin still 'berpeluh. Rasa sejuk tu xmenyentuh mama langsung. Bagi mama, semoga impiannye nak "HALAU" aku kuar dari situ berjaya. Sedihnye aku. Bila da lama2 tu, aku sebak gak r.. mama nak sangat halau aku kan.. so, nak xnak, aku kuar la. Aku meraung sekuat ati. Aku menangis, menjerit, merintih. Sampai ati mama.

Tiba- tiba, ade tangan memegang aku. Aku rasa warm je ngan tangan tu. Bila aku sedar, itulah Mama. Mama pegang aku. Air mata die menitis. Mama cium aku. Aik, mama ni, tadi kemain lagi nak halau aku kuar, ni, die kiss ak lak?? 

Pastu, aku sedar.. Sebenarnya, mama lahirkan aku di dunia. Tiba masanya mama dan abah mendidik aku dan bermulanya tugas aku sebagai seorang hamba Allah SWT.

So, apa2 pun,

HAPPY 22nd BIRTHDAY TO ME..




Semoga aku selalu menjadi orang yang baik dan tidak lalai... ^^

So, until next time,
TQ,
~ May be peace upon you ~

No comments:

Post a Comment