Monday 19 November 2012

FROM BANGI TO SINGAPORE..

First and foremost, saya sangatlah minta maaf kat blog saya ni pasal dah lame gile xupdate kan... bukan apa, saya ni busy sikit.. ala- ala menteri gitu.. tambahan pulak tetibe je kemalasan melanda, hurmm,. mmg tak ter'update' la blog ni.. hehehe

So, entri kali ni pasal saya pi jalan- jalan kat Singapore ngan kekawan sekelas majoring saya, ala.. bebudak International Business.. kitorang gerak dari Bangi ke JB pada 15/11/2012, jam 10 pagi. Dari UKM, kitorang pi KTM.. turun kat TBS, then nek bas kat sane ke JB pada jam 2 gak la.. Punye lama tggu kan.. dari yang da breakfast pagi tu, tetibe ase lapa kan.. tapi disebabkan ase mcm perut tu full ag, saya lupakan niat saya nk makan KFC walaupun meleleh gak r air liur tu tgk KFC depan mata.. maklumlah.,. da lama xpekena KFC..

So, kitorang sampai JB ptg gak r.. cek in kat Citrus Hotel. Agak bagus gak r.. rate pun leh tahan murah.. RM 150/ night. Bilik selesa gile.. yang penting, berus gigi dan ubat gigi disediakan.. so, xperlulah saya sibuk bazir ubat gigi saya kan.. Alhamdulillah..

So, pada 16/ 11/ 2012, kitorang seramai 14 orang + 1 lecturer telah pi ke Singapore n masuk Universal Studio. Pepagi tu ag kitorang da berlari- lari ke imigresen pasal nak kejar bas.. leh kata pepagi ag la saya ni da letih + dahaga sebab berlari. Malangnya, bas pertama, kitorang da terlepas, kene tggu bas jam 9 pagi. Tak kisah la, yang penting saya samapi gak kan kt USS tu.. Alhamdulillah.. Masuk USS tu kan, kitorang kene beratur PPPAANNNJJAAANNGGG ya amat pasal nak try nek yang Transfomer tu. Dekat 3 jam gak r kitorang beratur, tapi, puas ati la.. Syok kot.. Transfomer tu macam real je.. kitorang macam nak ilang nyawa nek benda tu.. hahaha.. Pape pun, law saya p lagi, saya akan nek lagi Transfomer tu... xpuas.. best gile.. hehe

ni dpn Transformer tu.. sori la, xdapat nk rakam saat ride kete transformer.. well, law rakam pun, korang bkn leg ase pun.. so, apa kata nt, korang p sediri...

Yang lagi gila kan, nek roller coaster 'Cyclon'.. cam nk gile sume orang.. turun benda tu, sume pucat lesi.. pasal, badan ase melayang- layang.. haha.. nak wat cane, kaki tu tergantung.. kasut pun kitorang buang.. takot tercampak.. haha.. pastu, masuk yang mummy lak.. yang tu lagi la gile.. dalam gelap, ape pun xnampak.. ngeng je.. hahaha.. tp, best.. mmg saya nak masuk lagi sekali la bnda tu... hehe

So, apa pun, saya ase korang yang xpenah p USS xkan paham apa yang saya tulis ni.. So, apa kate korang p USS tu.. xrugi pun.. men je apa- apa yang ade tu. Yang penting yang Transformer tu korang kene nek.. nt rugi lak xnek.. best woo....








ni antara kenagang saya kat sane la.. hehe... nk upload lbh2.. xpe la.. ni pun da ase byk da.. hehe..

So, until next time,
TQ,
~ May be peace upon you ~


No comments:

Post a Comment