Thursday 17 July 2014

I WORKED FOR ALMOST 6 MONTHS ALREADY

Lamanya x jenguk luahan hati dan perasaan aku ni. Dah berapa bulan ye... few months jugak la kan.. Last post aku pasal menganggur kan.. kononnya tgh aktif cari pekerjaan. So, sekarang, tgk TITLE aku balik.. 
I WORKED FOR ALMOST 6 MONTHS ALREADY!! 

Alhamdulillah.. dapat kerja, kerja yang macam aku bayangkan masa aku belajar dulu. Kerja dalam ofis, wat slide presentation, present, calculation, give opinion, jumpa supplier.. Pendek kata, aku suka kerja aku sekarang. Bertuah kan nasib aku.. dapat kerja elok. Gaji mmg xbyk sgt.. tp, still dalam 4 angka OK!
Hehehehe.. 

Guess what, semalam, bos panggil aku. 

"U have improved a lot, but still, there are slightly.... you can't catch my Bold"

Walaupun aku ade kelemahan jugak, tapi yang penting, aku improved. Aku berusaha ke arah itu. Aku cuba buat my best dlm tugasan aku. Alhamdulillah. Kalau ada rezeki, Insyallah boleh naik pangkat next year. 

Oh ya, aku belom cakap lagi aku kerja kat mana kan? Xperlu aku merantau jauh hingga KL, Melaka, Kuantan, JB, Kedah etc.. Aku cuma perlu drive dlm 15 minit.. then, there you go.. my company!! Aku kerja dekat Kelantan ni je, dekat dgn umah aku. Well, kalo korang p Pengkalan Chepa, Kelantan, korang akan nampak 1 kilang besar, kiranya lamabang kemegahan negeri Kelantan.. kilang ROHM- WAKO ELECTRONIS (MALAYSIA) SDN BHD. Itulah tempat aku kerja. 

Kat situ, ramai engineer taw.. wow.. kalo dapat bertemu jodoh dgn engineer.. alangkah baiknya.. (Berangan)
 Aku masuk kerja kul 8, balik kul 5.. tapi salunya aku wat OT.. balik dalam jam 6 atau 6.30. Aku suka buat OT sbb aku lebih tenang wat kerja lps semua orang dah balik.. bukan sebab dapat bayaran lebih ke apa. Aku mmg suka OT. Alang2, belom kawen, wat la OT.. cari kepuasan. OT tu sebenarnya cara aku cari kepuasan aku dalam kerja harian aku. Ya, mmg letih, tapi, aku gembira. ( WEIRDO.. kan)

Ok, mama aku ada jugak suh ak apply gomen, tapi aku mmg xmo.. ak nk kerja kt Rohm Wako tu dlu.. ambil pengalaman. Sebab aku taw, aku ade potential bila kerja kt Rohm Wako. Potential to develop. Aku lebih puas macam ni. So, buat masa sekarang, biarlah aku cari rezeki di Rohm Wako. Mungkin aku akan ke gomen, tapi bukan buat masa sekarang. 

Until next time,
~May be peace upon you ~

6 comments:

  1. assalam, akak saya nak tanya macam nak apply keje kat rohm wako ye? saya orang kelantan gak, dok kat wakaf bharu..

    ReplyDelete
  2. saya dapat interview di rohm wako hope dapat la..ada tips x?

    ReplyDelete
  3. Sis,boleh x contact sy di no 0192595901
    Sy ad pertanyaan berkaitan rohm wako asap..plisss

    ReplyDelete
  4. nak tnya nmasa iv tu dia tanya dalam bahasa inggeris ke

    ReplyDelete
  5. Akak, akakk kerja as apa dkt rohm wako?

    ReplyDelete
  6. Boleh tahu x ap soalan saringan yg rohm wako buat sebelum interview utk assist engineer?

    ReplyDelete