Tuesday 22 July 2014

MASTER SEKADAR MENJADI ANGAN- ANGAN

Dulu, sebelum kerja, aku memang berimpian nak further study, buat master. Ntah kenapa masa tu aku memang nak sangat buat master, macam aku study ijazah tu sebagai satu trek untuk aku sambung master. 

Aku serius. Aku mohon utk further study, isi form suma. Masa tu memang sangat bersemangat. Bila sampai masa, aku pun semak keputusan. Kecewanya apabila aku dalam senarai KIV memandangkan kursus yang aku apply tu memang popular, Pendidikan Bimbingan dan Kaunseling. Mungkin kerana terlalu ramai pemohon, aku terlepas peluang ini. 

Kemudian, dek kerana itu, aku mula cari pekerjaan, sebab aku memang konfem xakan further study kan. So, dapat la keje kat kilang Rohm Wako tu. Alhamdulillah. Kerja punya kerja, aku memang langsung melupakan hasrat hati aku tu. Until 1 day, ada call daripada pihak UKM, minta aku ke sesi interview master. Then, aku terpaksa menolak since aku baru je dapat kerja tetap dan baru sahaja habis tempoh percubaan. 

Then, aku realised that, entah bila cita- cita aku untuk further master ni akan jd kenyataan. Orang cakap aku bole buat PJJ, tapi bila kerja dengan Rohm Wako ni, jadi susah la plak, pasal ujung minggu dy xsame ngan gomen. Kadang2 cuti sabtu sahaja, kadang2 cuti jumaat sabtu, kadang2 cuti sabtu ahad. So, bila aku boleh attend kelas tu sume? 

Xapa la, mungkin ada hikmah disebalik semua ni. Apa yang berlaku sentiasa punya alasan, mungkin kita tidak suka, tapi itulah yang terbaik buat kita. Allah SWT itu maha mengetahui. 

So, until next time,
TQ,
~May be peace upon you~

No comments:

Post a Comment