Wednesday 10 May 2017

Ujian

Ujian itu ada pelbagai. Orang kata, kesusahan itu ujian, tapi kesenangan juga ujian. 

Melangkau usia 27 tahun, diri ini masih lagi bujang. Rakan-rakan ramai yang sudah kawen. Ada anak 2,3 orang. Bohong la kalu cakap hati ini tidak terusik. Memang dari jauh nampak gembira, dalam hati tiada perkataan yang boleh dikata. 

Melihat rakan-rakan kawen memang aku gembira. Tapi ak juga ingin merasa begitu. Tapi, apa kan daya, mungkin jodoh itu belum tiba, mungkin tersesat ke planet marikh. 

Dalam mengenang nasib, aku cuba bertenang dan melihat sekeliling. Ya, aku diuji. Allah itu penentu segala. Aku mula sedar sesuatu. Allah sedang memberi impian aku.

Dulu, aku selalu berangan mahu jalan-jalan ke luar negara. Mahu kerja yang baik. Aku rasa aku sudah mula mendapat apa yang aku mahukan. Alhamdulillah.  

Jadi, mungkin Allah tangguhkan soal jodoh pada diriku, dan mengurniakan aku impian-impian aku dahulu. 

No comments:

Post a Comment