Tuesday 22 September 2015

I'M READY!!

Mungkin nukilan pada malam ini agak berlainan dari yang biasa. Ini adalah luahan perasaan yanf ikhlas dari lubuk hati yang jauh terlindung dlm kulit dan anggota badan manusia. Mungkin ada yang akan kata, "Qeela ni buang tebiat ke?" atau "Geli la aku baca yang ni". But it sokay.. sebab aku pun pernah rasa begitu dahulu sehinggalah ak mengalaminya sendiri.

Buat pertama kali dalam hidup aku, ak perlu akui bahawa aku bersedia untuk berkahwin. Tapi malangnya tiada calon... aisshhh... Ajaibnya perasaan itu, besarnya kuasa Allah swt. Serius.. dgn usia y bakal mencecah 25 tahun pada 21/11/2015, aku mmg telah bersedia utk memikul satu tanggungjawab, namun mungkin Allah lbh mengetahui dan aku masih single, dan tiada calon.. kesiannye aku.

Kadang2, ak tertanya-tanya, dapat x ak rasa nikmat perkahwinan, susah payah, turun naik, pasang surut ikatan tersebut. Aku juga terfikir bagaimanakah rasanya apabila seorang wanita itu berbadan dua? Membawa satu amanah di dalam satu rahim sehingga ke dunia.. Ya Allah, betapa indahnya ciptaan tuhan. Terus terang aku cemburu dgn rakanku yang telah berkahwin, punyai anak sendiri.. kerana aku juga mahu merasai semua itu.

Namun, aku tidak pasti dapatkah aku? Adakah aku juga akan diberi peluang begitu? Sungguh, aku tidak pasti.

Andainya tibanya hari itu, akulah antara jutaan wanita yang paling bahagia. Semoga saat itu juga menjadi milik aku.

Sekian.

No comments:

Post a Comment