Wednesday 3 January 2018

HAPPY NEW YEAR 2018


Assalamualaikum & selamat sejahtera

Kepada korang yang terjumpa blog ni secara xsengaja, HAPPY NEW YEAR 2018.

Hari ini 03.01.2018. Well, masih belum terlambat untuk mengucapkan Happy New Year kan. Well, it's 2018 gais. Rasa tak percaya pulak dah masuk tahun 2018.

Well, alang-alang bercerita tentang 2018 ni, 31.12.2017 telah mencatat sejarah di mana aku menyambut malam sambutan tahun baru di luar rumah, iaitu di Dataran Putrajaya bersempena pesta Lampu2017. #lampu2017     Sambutan tu betul-betul depan Istana Kehakiman. Memang happening. Yala, kali pertama kot, jadi jakun sikit. Macam excited camtu. P sana, asik cari lighting untuk selfie. Law xde lighting, uduh la gambar, gelap je.

Ni sikit-sikit je yang boleh share.. :)

Istana Kehakiman

Ni aku & Pija

Oh ya, 2018 = 28 tahun (Secara tepatnya pada 21.11.2018). Single. Afraid to be loved. Afraid to love. Afraid to get hurt. Afraid to get dissapointed. Afraid to dissapointed someone. Afraid if there are any related to feelings of someone or myself. Don't have courage towards love. Low-confidence when it comes to relationship.

But, very confident when it comes to work related. Love make-up. Love shoes & handbag. Very friendly to those who I know.

How my friend see me? Nice
How my best friend see me? Evil, crazy but good listener
How my housemate see me? Soft & very nice
How strangers see me? Unfriedly
How other people me? Normal

Dari dulu sampai sekarang fakta ni xberubah. This is Aqeela.

Apa azam tahun 2018? Sebenarnya, jauh di sudut hati, nun jauh ke dalam, melepasi lapisan-lapisan tanah, pasir, marmar, lava and what so ever, aku berharap sangat aku tamatkan zaman bujang aku. Serius gais.. memang nak sangat tamatkan zaman bujang. Nak kahwin, nak anak, nak laki yang boleh dengar aku cakap merepek, nak bekeluarga. Tapi, sebab-sebab seperti yang di atas tu, aku xboleh.

Just few months ago, there was a guy. He looks interested in me. Aku mula-mula ok la, cuba beri peluang kat dia, beri peluang pada diri sendiri. But, guess what? It is not gonna succeed. Why? Sebab aku xboleh. I was trying, but in the end, aku tahu aku xnak. So, the end. Of course la, kitorang bukan kat stage in relationship, still lagi friend. So, setakat friend je la.

Harapan aku, tahun 2018 akan memberi aku pelbagai pengalaman yang akan mematangkan fikiran aku. Tahun 2018 akan memberi pengalaman yang bermakna yang boleh aku banggakan. Tahun 2018 akan meninggalkan 1001 kenangan yang terindah.

Ok, tu je la untuk entry 2018.
Thanks.

HAPPY NEW YEAR gais.

No comments:

Post a Comment