Monday 22 April 2013

LEARN TO APPRECIATE OTHERS

Appreciate.. Penghargaan.. maknanya sama. Pernah x kita tanya diri kita, kita ni hargai x kawan- kawan kita, parents, adik beradik and others? Kalau pernah, macam mana cara kita express penghargaan tu.. ?

Banyak cara kita leh express penghargaan tu sebenarnya.. just to make the people around us feel they are actually meant for us... bukan sekadar manusia yang kita perlu masa susah je.. means, kita perlukan mereka xkira la masa senang ke, susah ke, and they always be there for us.. and, how we gonna say thanks to them? 

Kalo aku... macam ni la.... 


Aku suka cakap terima kasih kepada kawan- kawan...and, kawan- kawan aku pun ade juga yang cakap macam tu, and, we will end up cakap, " I'm your friend la... so, its ok.. "

And, sometimes, ada kawan aku yang segan nak tunjuk penghargaan dorang.. In other word, EGO. But, somehow, aku faham kenapa dorang macam tu, may be dorang xbiase cakap thanks, kawan or, dorang salu kenakan aku, so, dorang xcakap la thanks sume tu.. tapi, jauh di sudut ati, aku taw, dorang sayangkan aku, cuma xcakap je.. law x, xkan la mereka ada di samping aku masa aku susah, ye x? 

But, for me, it enough if they are always be there for me, no need to thanked me, buy me a present, give me a big kiss or hug, or celebrate my birthday... no need.. as along as they always be by my side... 

So, thank you friends...

Until next time,
TQ, 
~ May be peace upon you ~

No comments:

Post a Comment