Tuesday 3 July 2012

BEST MOMENTS

Alright... As i wrote before, Pak cik and i were participating in National Level Go Ahead Challenge.
National level ni ada 2 stages.. bila lulus level 1, then, beberapa perserta akan di short listed untuk ke level 2. Then, bila da lepas level 2, pihak Maybank sekali lagi akan short listed seramai 13 orang untuk ke final.

Hahaha... malangnya aku dan pak cik hanya mampu bertahan ke level 2 sahaja. Apa- apa pun, syukur Alhamdulillah  sebab diberi peluang untuk menimba pengalaman. Memang diakui, peserta- peserta semuanya hebat belaka. We are good, but they are better. They are the best among the best.. So, tahniah buat mereka yang berjaya ke final, termasuklah, seorang 'Chinese cute'. Comel sangat dia.. Arrgghh.. tergugat iman..

The questions that they were given to us..really hard and of course we need to think out of the box. Di sebabkan aku sudah keletihan pada level 2, aku pun dah xmampu nak fikir apa dah.. Otak da macam blurr.. so, bila tengok orang lain still energetic, aku cuba jugak nak energetic, tapi.... aku memang xboleh fikir apa da.. Too tired and exhausted.

BTW, untuk pengetahuan korang la kan, level 1, we need to complete 2 tasks given in a period of time, and of course it was an individual challenge. Perrgghh... memang menguji minda, but still, i can handle it. Level 2 pulak, we need to complete 3 tasks and, bila da masuk task kedua dan ketiga, aku da cuak sangat da sebab minda xboleh nak jalan sangat da. Minyak habis. So, pasrah aje la.

Tapi, still la, it was a great experience and opportunity for me to become a better person. Dulu, aku ingat aku ni xboleh nak compete, tapi, dah boleh masuk level 2, termasuk top 25 best candidates, doesn't it mean i also got my own qualification? 25 orang daripada 40 orang taw!! So, i think i can be proud of myself. :)

So, aku rasa keyakinan aku untuk speaking, bercakap depan orang semakin bertambah dan of course, i can feel the changes in myself.

Cuma, aku perlu robohkan barriers di depan aku, and i will always moving forward.

So, until next time,
TQ,
~ May be peace upon you ~

No comments:

Post a Comment