Wednesday 25 July 2012

Day Dream..

Tajuk entri kali ni ni adalah Day Dream.. Kenapa?? Kerana ia adalah satu impian aku, dan mungkin boleh jadi angan- angan..

Sedih kan?? Angan- angan??? Hurm.. Tapi, kalo tiada angan- angan, tiadalah usaha kan??

Well, my day dream is... I want to further my study in master. May be specialize dalam culture kot... Sebab, I love culture very much!! Aku sendiri xtaw kenapa.. tapi, cultures are very unique, and abstract.. Cultures, it always be something that build our life.. No matter who we are, and where we are.. It always become a platform to colour our life..

Nak buat master lak, bukan dalam Malaysia.. tapi, nak buat kat Australia. Aku sendiri xtahu kenapa aku pilih Australia.. tapi, it always attract me to go there. Tapi, kalo dapat buat master dalam Malaysia pun dah cukup dah.. I really thankful dah.. at least dapat jugak la master kan..

Entah kenapa, rasa ingin menimba ilmu tu sentiasa ada dalam hati aku ni. Ada orang cakap, " Cukup lah sekadar ijazah, aku xlarat dah nk belajar lagi..", tapi, aku xpernah rasa macam tu. Bagi aku, semakin banyak ilmu yang kita belajar, the more people will respect us. Aku xnak orang respect aku sebab lain, melainkan disebabkan ilmu yang aku ada, dan aku boleh turunkan ilmu tersebut kepada orang lain.. So, soal kawen, couple dan pakwe memang xpernah masuk list aku. Aku xnampak semua tu, melainkan ambition aku untuk mendapatkan segulung master. Kerja.. dan terus kerja.. balas jasa mama and abah dulu. And, bila tiba masa dorang suruh aku kawen, aku kawen la.. HAhahah.. tapi, mama cari la ye.. !!

So, until next time,
TQ,
~ May be peace upon you ~

No comments:

Post a Comment