Saturday 9 March 2013

MAAF

Kata maaf mungkin sukar untuk dilafazkan oleh certain individu. Tapi, apa salahnya untuk meminta maaf. Kekadang, hati yang sakit pun boleh hilang. Yang penting, hati kena ikhlas, jadi, Insyallah, Allah akan buka hati orang lain untuk memaafkan kita.

Mungkin kita ada buat salah, dan menyebabkan rakan kita yang terdekat terasa dengan kita. Dan mungkin, ada dalam kalangan mereka akan post di wall FB atau Twitter, dan kita tahu, yang dimaksudkan itu kita. Apa yang patut kita buat? Well, bagi aku, kita perlu jumpa dan explain hal sebenar dan minta maaf. Itu sahaja. Yang penting keikhlasan hati. Apa salahnya ketepikan ego sendiri demi orang lain. Kita dah lama berkawan kan, so, letaklah ego di tepi sekejap demi sebuah persahabatan.

Bagi aku, itulah cara untuk jernihkan keadaan. Meet, explain and say, ' I am sorry'. It is so simple. Cuma, hati kita kena kuat. Kuatkan hati untuk hadapi sebarang kemungkinan. Yang penting, kita minta maaf. Bagi aku, xada alasan dalam persahabatan, sebab sahabatlah yang akan mewarnai hidup kita. 

So, until next time,
TQ,
~ May be peace upon you ~

No comments:

Post a Comment