Tuesday 26 February 2013

MEMILIH...

Assalamualaikum....

Banyak benda aku nak ceritakan kat blog ni sebenarnya. Tapi, mane nak mula ye? Aku sendiri tak pasti sebab terlalu banyak kejadian- kejadian yang berlaku sepanjang beberapa minggu ni. Ewh, sedar x, kta dah nk masuk bulan Mac kan?? Heheh.. cepatnya masa berlalu. Aku pun dah nk bergraduasi kan.. After practical ni, aku akan rest la kejap utk beberapa minggu.. then, i wil start looking for a new job. Penting taw keje skang pasal aku nak bayar ansuran viva kesayangan aku tu. 

Bercakap pasal masa ni kan, aku dah berusia 23 tahun da tahun ni. Yang sedihnya, aku still lagi xjumpa pasangan hidup aku. Bukan xde yang nak, cuma aku je yang terlalu memilih. Bukan sebab xhensem ke apa, aku xpandang rupa (tipu... pandang la gak.. hehehe), tapi, yang penting orang tu kena educated. Itu syarat utama aku. Educated.. aku xminta lebih pun, cuma mahu yang terpelajar. Aku xmahu someone yang taraf SPM je, bukan sebab aku ni akan mendapat ijazah, tapi, aku rasa educated tu penting sebab orang tu akan berfikiran jauh, berbanding yang kurang terpelajar. Aku tahu, aku pun bukan pandai sangat, so, aku perlukan seseorang yang boleh bantu aku, lengkapkan diri aku. Itu je yang aku minta. Well, nak kata aku bajet bagus?? Depends la.. cuma, ini pendapat aku. Aku lebih rela xkawen dari dapat yang xseberapa ni. Silap2, aku yang kene cari rezeki bg die makan. Xmo la.

Lepas tu, bila ada kawan yang tanya,

" Kila, ko da ada pakwe ke belom?"

Aku mesti jawab,

" Xade la weh, aku bukan cun pun.. sape la yang nak kan..."

Tapi, hakikatnya, aku ni memilih. Well, aku pernah cuba xmemilih, tapi, xboleh la. Bila fikir laki tu, xeducated, aku xleh time, ati ni rase tawar je. Tu la poblem aku. Aku bimbang pun ada ngan pangai aku ni. 

Then, alkisahnnya, ada member aku sorang ni, die sayang aku kot, so, dia cadangkan aku masuk laman jodoh. Katanya, 

" Tak salah mencuba. Allah xkan bagi law xberusaha. Cari jodoh pun kena ada usaha gak"

Aku pun, cakap ye la. Tapi, bukan aku yang daftar, dia daftarkan untuk aku. Ingat free, sekali kena bayar. Bukan yuran ahli, tapi, byran utk chating la. Menurut admin website tu, law orang sanggup byr, maknanya, orang tu siyes. Aku bukan xmo byr, tp, sengkek la. Aku bukan keje lagi. Skang pun bergantung pada duit biasiswa dan Mama dan abah aku. Pastu, ada hati nak bayar kt laman jodoh tu?? Memang xla. Xpe la, nt da ada duit, aku try ye. Itu janji aku pada kawan aku tu.  

So, until next time, 
TQ, 
~ May be peace upon you ~

No comments:

Post a Comment