Monday 11 February 2013

WELCOME TO SHAH ALAM

Perjalanan ke Shah Alam bukan sesuatu yang boleh dikatakan kenangan yang manis bagi aku. Rasanya, ia sesuatu yang meletihkan dan mengecewakan. Sebab?? 

Sebab, dalam perjalanan ke sini, didapati boyfriend kesayangan aku, si Ace tu dikebas orang. Alkisahnya, aku tertinggal si Ace tu dalam toilet petronas Kuala Krai, then, bila patah balik nk p ambik.. dah pun lesap, hilang entah ke mana. Yang aku sedih, bukan pasal telefon yang hilang, tp, pasal simcard kesayangan aku ada dalam tu. Banyak nombor kekawan aku dalam tu. Sangat menyedihkan.

Yang lagi sedih ialah aku sebenarnya belum bersedia untuk datang ke Shah Alam ni. Berat hati aku nak tinggalkan Kota Bharu dan datang hidup seorang diri di bumi Shah Alam ini. Bila fikir aku akan keseorangan di sini, aku rasa sepi, takut dan sedih. Bila depan mama, aku cover la xmo nanges depan mama. So, bila mama dah tinggalkan aku dekat umah sewa aku ni, air mata aku terus meleleh keluar. Aku nanges agak kuat gak la. 

Bila mama dan abah beli fon dan nombor baru kat aku, aku ase aku ni dah membebankan mereka je. Aku xminta pun fon tu ilang. So, aku kena beli no dan fon baru. Abah xsenang duduk selagi aku xdapat fon baru, susah nk contact, die cakap. Bila mama dan abah dah tinggalkan aku, aku bertungkus lumus pasang almari kain sediri. Lepas tu, aku miscall mama guna nombor baru. Bila mama kol balik, rasanya, aku ni xleh nk dengar suara dia, aku kalut nk nanges je. Wat malu je an. Dah besar pun, sibuk je nak nanges lagi, macam budak- budak plak aku ni. 

Well, aku xada geng la kt Shah Alam ni. Tu pasal aku ase aku ni keseorangan. Tambahan pulak, rumet aku yang baru ni, xde plak ari ni. Xtaw la bila nak ada. Aduuii... Dah la xde geng, rumet pulak xde ari ni.. Law ada, leh ajak kuar makan, aku lapar. Tapi, xtaw nk p makan kat mana kt area Shah Alam ni. Nati aku p sorang, sesat plak... aduii...


K la, 
Until next time,
TQ.
~ May be peace upon you ~

No comments:

Post a Comment