Friday 15 June 2012

PELIK TAPI BENAR..

Orang kata punya perasaan suka pada berlawanan jantina adalah normal.. yang xnormal bila punya perasaan pada jantina yang sama.

Tapi, kalau yang xpunya apa- apa perasaan, normal ke x?

Bila aku beritahu lawan- kawan aku yang aku xjumpa lagi Mr.Right, dorang pun plik, pasal dorang cakap, ada je orang yang nak ngorat aku.

Seriously, aku memang tidak berminat pun. Aku pun xtahu kenapa aku jadi macam tu.. mungkin sebab aku berpegang pada " COUPLE ITU HARAM". So, nafsu nak ada kekasih tu macam xde je dalam diri aku. Yang tu xpe la.. tapi, perasaan suka kat orang laki pun aku xde.. Suka sekadar berkawan tu ofcourse la ada, tapi perasaan lebih daripada kawan tu, memang xpernah timbul la.

Aku pun pelik je bila ada kawan- kawan aku yang couple di mana mereka bermula sebagai kawan biasa, dan boleh naik taraf jadi pakwe makwe ni kan. Aku betol- betol xpaham.. Macam mana mereka boleh bercinta dengan kawan sendiri.. Ish.. pelik aku.. Jika ada someone kat luar tu leh explain kat aku mcam mana dan kenapa ia berlaku, aku bg RM 1.. hehehe..

Sebenarnya, disebabkan perangai aku yang xminat dan xberminat pasal couple2 ni, mama aku pun da start bising da, " Kila, da tahun 2, patut da ada calon", mama aku cakap la. Aku tersengih je.Dalam hati aku, tolonglah jangan nak bangkitkan perkara ni. Sebelum aku nak fikir pasal benda ni semua, aku nak capai cita- cita aku dulu.. Self- actualization.. (menurut teori maslow) hehehe.. so, bila ada yang bangkitkan pasal jodoh2 ni dengan aku, terutamanya jodoh aku, aku macam xberminat.. malas nak cakap apa-apa. Nak je aku cakap, " CAN'T YOU JUST STOP IT?? I HAVE ENOUGH!!  DON'T YOU UNDERSTAND, THERE ARE A LOT MORE FOR ME TO DISCOVER IN MY LIFE. SO, JUST FORGET ABOUT JODOH, MARRIAGE, HUSBAND AND SO ON"

Yes, memang la aku ada buat page PEMILIK TULANG RUSUK tu.. tapi, aku buat tu khas untuk bakal laki aku pada masa depan.. I do care pasal laki aku tu, pasal kalau xkawin, nanti nabi xngaku umat.. so, walau aku cuba untuk mengelak, aku kena fikir dan ianya satu naluri. So, aku memang ada fikir, tapi, keinginan aku untuk capai cita- cita aku lebih tinggi daripada cita- cita aku untuk jumpa dengan tuan tulang rusuk aku tu. Well, don't ask me why.. sebab memang da jelas bahawa aku nak capai kepuasan diri aku dahulu.

Dalam erti kata lain, aku ni bakal jadi ANDALUSIA la... ada aku kisah?? Kawan- kawan aku nak kawin, lantak korang la.. Korang jemput aku, aku pergi.. tapi, nak tunggu aku kawin, hurrmm.. xtaw la aku.. Tapi, andai jodoh itu datang awal, aku memang xboleh nak elak la kan.. Hopefully, jodoh aku datang lambat, boleh aku kawin lambat, capai cita- cita aku dulu.. hehehe... kembangkan potensi diri anda.. hahaha..

So, ada yang cakap aku ni pelik..
tapi itulah aku.. pelik tapi benar... :)
Well, PELIK KE??? ~ I wonder ~

So, untill next time,
TQ,
~ May bepeace upon you ~

No comments:

Post a Comment